ROCCAT w specjalnym raporcie odkrywa prawdziwe oblicze graczy

 

 

W wynikach projektu, w którym wzięło udział ponad 3000 graczy, ROCCAT przedstawia o czym myślą gracze

 

Na świecie żyje prawie 7,5 miliarda ludzi, a 2 miliardy z nich to zadeklarowani gracze. ROCCAT, czołowy producent peryferii komputerowych i gier, postanowił przyjrzeć się tej grupie i w 2016 roku stworzył projekt bazujący na internetowych ankietach. Gracze ujawnili kim są, w co grają, dlaczego to robią i jak gry wpływają na ich codzienne życie. Wyniki analiz zostały opublikowane w „Gamingowym raporcie ROCCAT[1] i zawierają odpowiedzi ponad 3000 osób w zestawieniu z innymi, dotychczas przeprowadzonymi badaniami. 

Na serio czy tylko dla zabawy?

Wyniki sondaży przybliżyły nam strukturę demograficzną graczy. Z raportu dowiadujemy się, że połowa z nich zamieszkuje tereny Azji, a 84% wszystkich fanów gamingu stanowią mężczyźni, głównie w wieku 15-25 lat. Co interesujące, 34% badanych traktuje gry przede wszystkim jako źródło rozrywki, z kolei dla 1/4 ankietowanych najbardziej liczy się możliwość rywalizacji. Tych pierwszych możemy określić mianem graczy casualowych, lubujących się w tytułach jednoosobowe. Osoby takie preferują wygodnie usiąść się na kanapie z klawiatura na kolonach lub padem w dłoni. Druga grupa częściej wybiera gry umożliwiające rozgrywkę wieloosobową. Wielu z nich traktuje czas spędzony przy ulubionej grze jako formę treningu i pracy na swoimi umiejętnościami. Ciekawym jest fakt, że 57% respondentów przygodę z grami rozpoczęło jeszcze przed swoimi 10 urodzinami. Gry są dla nich ważnym aspektem życia od najmłodszych lat. Gdy zapytano uczestników badań, w jakie gry grali w ciągu ostatnich 12 miesięcy, najczęściej deklarowaną odpowiedzią była gra League of Legends – 28%. Jeśli chodzi o najpopularniejsze gatunki gier to królują strzelaniny, które są wyborem prawie połowy badanych.

 Krzywdzące stereotypy

W społeczeństwie żywy jest stereotyp gracza jako osoby aspołecznej, nie mającej znajomych. Nie potwierdzają tego wyniki sondaży. Aż 87% ankietowanych deklaruje, że dzięki gamingowi udało im się zawrzeć nowe znajomości. O prawdziwości tej tezy może świadczyć ogromna zainteresowanie wydarzeniami e-sportowych w Polsce i na świecie. Rzesze młodych ludzi spotykają się na takich imprezach jak np. Intel Extreme Masters, Poznań Game Arena czy GoodGame, aby poznawać nowych ludzi i dzielić się z nimi swoją pasją. Coraz popularniejsza staje się również idea wspólnego oglądania transmisji turniejów w pubach lub po prostu w domu ze znajomymi. Pokutuje przeświadczenie, że brutalne gry negatywnie wpływają na zachowanie. Ta teza również nie znalazła potwierdzenia[2].

 

Gry dobrze wpływają na pracę mózgu i koordynacje ruchową

Badania udowodniły pozytywny wpływ gier na ludzki mózg[3]. Głównie na obszary odpowiadające za pamięć, strategiczne myślenie oraz funkcje motoryczne. Wykazano, że lekarze, które grają co najmniej trzy godziny tygodniowo wykonują zabiegi chirurgiczne o 27% szybciej oraz popełniają mniej błędów, niż ich koledzy po fachu, którzy z grami nie mają styczności. Granie w gry poprawia koordynację ręka-oko, która jest niezwykle istotna w czasie przeprowadzanie operacji[4].

 

Więcej informacji na stronie dedykowanej Gamingowemu raportowi ROCCAT:

http://www.roccat.org/pl-PL/Labs/Gaming-Report/

 

Przydatne odnośniki:

ROCCAT strona główna

ROCCAT na Facebook

ROCCAT na Instagram

 

 

O ROCCAT:

Założona w 2007 roku w Hamburgu, w Niemczech, firma ROCCAT produkuje innowacyjne, wysokiej jakości peryferia dla wymagających graczy. Produkty, tworzone zawsze przy bliskiej współpracy ze społecznością graczy, oferują doskonałą precyzję, łatwość obsługi, jakość wykonania oraz nowoczesny design. ROCCAT zadebiutował na rynku z myszą dla graczy Kone – zaawansowanym modelem, który do tej pory jest uznawany za jeden z najlepszych produktów dla graczy na świecie. Od tego czasu niemiecki producent udostępnił swoim fanom pełną paletę profesjonalnych peryferii komputerowych. Długa lista międzynarodowych nagród potwierdza jakość marki ROCCAT. Oficjalna strona internetowa: http://www.roccat.org/

 

Kontakt dla mediów w Polsce:

Michał Rozpendowski

Starszy Specjalista ds. PR, Agencja Galaktus PR

tel.: + 48 662 145 840

mail: m.rozpendowski@galaktus.pl

www.facebook.pl/GalaktusPR | www.galaktus.pl

[1] http://www.roccat.org/pl-PL/Labs/Gaming-Report/

[2] Whitney DeCamp, Comparing the Effects of Video Games and Other Risk Factors on Violence

[3] https://www.mpg.de/7589369/Videospiele-Gehirn

[4] http://www.nbcnews.com/id/4685909/ns/technology_and_science-games/t/surgeons-may-err-less-playing-video-games/#.WNJtUGismUk

Galaktus

Białystok

ul. Jagiellońska 57
15-250 Białystok

Warszawa

ul. Kasprowicza 72A/6
01-949 Warszawa